Kasa – artysta kameleon
od eurodance’u po bigbit


Kasa celowo zmieniał styl na każdej płycie. Była to w pełni świadoma decyzja artystyczna - nie chciał się powtarzać, a eksperymentowanie i żonglowanie konwencjami traktował jak twórczy obowiązek. Każdy album miał swój unikalny klimat i był muzycznym "projektem tematycznym". Efekt uboczny? Brak typowego grona zagorzałych fanów, bo trudno było przywiązać się do jednej, stałej estetyki.
💿 "Reklama" (1996) - dance/pop z wyraźnymi wpływami eurodance. Zawiera przeboje w stylu "Maczo", idealnie wpasowane w taneczne trendy lat 90. Teksty pełne ironii i przymrużenia oka.
💿 "Kasa czy kasa" (1998) - funkowo-reggae'owy luz, więcej żywych instrumentów i chilloutowy klimat. Humor i autoironia wciąż obecne.
💿 "Inkasent" (2000) - mieszanka hip-hopu, dancehallu i latynoskich rytmów. Kasa odważnie żongluje językiem i rytmem, komentując rzeczywistość w sposób satyryczny.
💿 "Kontrakt" (2002) - urban pop z domieszką R&B. Brzmienie stonowane, a teksty dojrzalsze.
💿 "Muzyka mojej mamy" (2004) - retro hołd dla lat 60. i 70., bigbitu i soulu. Nostalgiczne aranżacje i klasyczne instrumentarium.
💿 "Kasa Śledzi" (2006) - taneczny electro-pop z klubową energią. Autoironia i zabawa konwencją w czystej postaci.
Kasa nigdy nie był artystą jednej szufladki - i chyba właśnie to jest jego największą siłą. Jego dyskografia to kalejdoskop gatunków i nastrojów, w którym każdy znajdzie coś dla siebie, jeśli tylko da się porwać tej muzycznej podróży bez mapy.

Krzysztof Kasowski
foto JM

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Robert Chojnacki, Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof KASA Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl

Krzysztof Kasowski
KAPIF.pl