DUŻA SCENA

Świat show-biznesu na wyciągnięcie ręki – plotki, zdjęcia i ekskluzywne relacje

Brzoska i Mensah wygrywają z Meta

Koniec fałszywych reklam w udziałem pary

Obraz Obraz  

Spółka Meta Platforms Ireland Limited wycofała skargi na postanowienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) z 5 sierpnia 2024 r., dotyczące Rafała Brzoski i Omeny Mensah. Decyzje te zobowiązywały Metę do wstrzymania wyświetlania reklam na Facebooku i Instagramie, które wykorzystywały ich wizerunki, stworzone przy użyciu technologii deepfake.

W sierpniu 2024 r. Prezes UODO nakazał Mecie zaprzestanie emisji reklam, które mogły wprowadzać użytkowników w błąd, naruszając dobra osobiste poszkodowanych i prowadząc do niekorzystnych decyzji finansowych odbiorców. Meta początkowo odwołała się od tych decyzji, jednak ostatecznie wycofała skargi, co skutkowało umorzeniem postępowania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Rafał Brzoska skomentował to na platformie X:

„Udało się wpłynąć na globalną politykę Mety w zakresie ochrony wizerunku”.

Dodał, że firma wprowadzi narzędzia chroniące przed fałszywymi treściami.

Decyzja Mety o wycofaniu skarg stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia ochrony danych osobowych i wizerunku w mediach społecznościowych oraz pokazuje rosnącą rolę krajowych organów w egzekwowaniu przepisów dotyczących prywatności w sieci.

Rafal Brzoska, Omena Mensah
Rafal Brzoska, Omena Mensah

KAPIF.pl

 


Omena Mensah, Rafal Brzoska
Omena Mensah, Rafal Brzoska

KAPIF.pl

 

Omena Mensah, Rafal Brzoska
Omena Mensah, Rafal Brzoska

KAPIF.pl

 

Omena Mensah, Rafal Brzoska
Omena Mensah, Rafal Brzoska

KAPIF.pl

 

Galeria gości: